De waterval

31 juli 2014 - Moorea, Frans-Polynesië

We zijn terug op Moorea, vanmorgen met de bijboot nogmaals naar de roggen en haaien gegaan. Een boot met toeristen ligt op de spot, niemand durft het water met de haaien in, het zullen wel Amerikanen zijn. De reisleider nodigt ons uit, om dan maar de roggen te voeren. Maar alleen Jan durft echt. Hij krijgt vis en uitleg en de roggen klimmen tegen hem op en duwen hem om.. Nieuwsgierige roggen komen ons ook vragen of we niks lekkers hebben... We aaien ze voorzichtig, zo zacht... Ik ben toch wat angstig voor de staart met stekel. Tenslotte is Crocodile Dundee door zo'n pijlstaartrog om het leven gekomen. Er andere gids grijpt met blote handen een meeuw uit de lucht....de vogel kijkt net zo verontwaardigd als onze poes, als je haar oppakt. We snorkelen weer eindeloos tussen de roggen en haaien. In de middag gaan we samen met Sven en Lisa, zeilvrienden, eten bij een tentje langs de weg. Met Trees en Richard klim ik de weg op naar de botanische tuin. Het is heet en het pad is stijl. Zwetend en puffend komen we aan. Achter de tuin loopt een pad door de jungle naar een waterval. Wij klimmen tussen de boomstronken door. Het is koeler tussen de bomen. Aan het eind van het pad is een smalle waterval, we frissen ons eerst alleen een beetje op met het water...Ach wat kan het ons ook schelen. We leggen onze kleren op een boomstam en klimmen op de gladde stenen. Het ijskoude water stroomt over ons heen. Wat heerlijk in deze hitte. Wat een ervaring! Check on the bucketlist! Terug op de boot begint het zachtjes te regenen, een regenboog staat tegen de berg. Het is weer droog als de duisternis valt.... De vissen springen boven water...het is nacht en de jacht is begonnen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade